Intellectueel Eigendom, Reclame & Branding

U wilt een nieuw product introduceren dat de concurrent niet zomaar kan kopiëren. Wat moet u daarvoor doen? Waar moet u op letten? Mag u zeggen dat dit het beste product op de markt is? Mag u uw product met dat van een ander vergelijken? Blijf hier op de hoogte van het laatste nieuws van onze intellectueel eigendom, reclame & branding experts.

Gert-Jan de Jager

Partner, Advocaat

Gewijzigd beleid onderzoek naar salmonella op pluimveehouderijen

  • Food & Agri
LTB – Salmonella Op 27 februari 2020 deed de voorzieningenrechter van het College van Beroep voor het bedrijfsleven uitspraak op een schorsingsverzoek van een...

Gert-Jan de Jager

Partner, Advocaat

Slotakkoord Mond- en klauwzeer Kootwijkerbroek (annotatie)

  • Food & Agri
Deze annotatie verscheen eerder in het Tijdschrift voor Agrarisch Recht 2020, 8018. Op 7 januari 2020 deed het College van Beroep voor het bedrijfsleven (hierna: het...

Gert-Jan de Jager

Partner, Advocaat

Falend toezicht NVWA? – over de aanpak van de fipronilcrisis (annotatie)

  • Food & Agri
Deze annotatie verscheen eerder in het Tijdschrift voor Agrarisch Recht 2019, 8000 De centrale vraag in het vonnis van de rechtbank Den Haag van 10 juli 2019 is de vraag...

Rogier van Huussen

Advocaat

Temperatuur meten kan onder omstandigheden wél

  • Labour
Onlangs publiceerde de Autoriteit Persoonsgegevens een nieuwsbericht. Daarin werd aangegeven dat het gebruik van middelen om mensen, bijvoorbeeld werknemers of...

Eline Mooring

Advocaat

Nieuwe Verordening Wederzijdse Erkenning in werking getreden

  • Food & Agri
  • Handel, Regulatory & Logistiek
  • Trade & Regulatory
Het beginsel van wederzijdse erkenning houdt in dat goederen die in een lidstaat van de Europese Unie (“EU”) rechtmatig in de handel zijn gebracht, ook in andere Europese...