Kneppelhout genomineerd voor een Grand Prix Content Marketing Award!

Dat werd vrijdagmiddag 14 oktober door de organisatie bekend gemaakt. De Grand Prix zijn dé prijzen voor contentmarketing waarbij de jury voornamelijk kijkt naar strategie, uitvoering en resultaat. Organisaties die content structureel inzetten om bepaalde communicatie-, marketing- of sales doelstellingen te realiseren konden in aanmerking komen voor een nominatie. Met 190 ingezonden cases is 2016 een recordjaar voor Grand Prix. 'Hiermee is duidelijk geworden dat contentmarketing leeft en zich razendsnel ontwikkelt', aldus de 7-koppige jury. 

De Grand Prix bestaat uit awards voor de meest succesvolle strategieën en uit deelbekroningen voor uitblinkende producties in specifieke deelgebieden, zoals bijvoorbeeld: 'Beste Marketing PR Campagne' - de categorie waarbinnen onze Grand Prix nominatie valt. Meer specifiek wordt onze PR- strategie geroemd. 

Inhoudelijk laden van het merk

De beslissing om met een advocaat in zee te gaan, neemt de doelgroep vaak weloverwogen: het gevoel moet goed zijn en de expertise van het kantoor passend bij de uitdaging of vraag. De PR-inspanningen moesten daarom niet alleen structureel de naamsbekendheid van Kneppelhout vergroten, maar ook het merk inhoudelijk laden en dus laten zien wat Kneppelhout aan kennis in huis heeft. LVB Networks kwam in beeld, en we gingen van start.

Eenmalige stunt weinig zinvol

Omdat een eenmalige stunt om Kneppelhout als merknaam op de radar te krijgen geen zoden aan de dijk zet, werd een strategie bedacht die bestaat uit twee sporen die elkaar versterken: een inhoudelijk spoor en een merkspoor. Met het inhoudelijke spoor bouwen we autoriteit op binnen thema’s waarin wij kennisleider willen zijn, zoals bijvoorbeeld wat de effecten zijn van de opkomst van robotisering op de arbeidsmarkt. Die thematiek trekken we ook offline door, door grootschalige evenmenten hierover te organiseren. Het andere spoor, het merkspoor, belicht de bedrijfscultuur zodat we ons kunnen onderscheiden van andere kantoren.

Impressie 

Resultaat

Vanaf de start van de jaarcampagne in september 2015 wisten we structurele zichtbaarheid in relevante media te realiseren; ruim 100 publicaties verschenen er. Denk bijvoorbeeld aan publiciteit rondom whatsapp en klantreviews. Er was ook uitgebreide aandacht voor de bedrijfscultuur in externe media en nieuw talent dat zich meldde dankzij deze publiciteit. Kneppelhout is namelijk informeler dan 'gewone' kantoren, hetgeen door klanten - ook de grote - als toegankelijk wordt ervaren. 'In Rotterdam kan de stropdas thuis blijven. Tenzij je een afspraak hebt natuurlijk. Er lopen ook kantoorgenoten op sneakers rond.'

Daarnaast is er gewerkt aan betere vindbaarheid. Kantoor neemt inmiddels binnen google op relevante termen een autoritaire positie in. Alle publicaties – die integraal op de site werden geplaatst – leveren nog wekelijks een stroom aan online bezoekers op. Wie bijvoorbeeld googelt op ’klanten helpen whatsapp’ vindt onze blog als 1e organische resultaat. Materie waarmee je in het hart van je doelgroep schiet en kantoor zeer interessante aanvragen – en klanten - heeft opgeleverd.

Uitreiking

Op donderdag 17 november 2016 worden de awards en bekroningen uitgereikt in DeFabrique te Utrecht. Het complete overzicht van de genomineerde cases is te vinden op de website van Grand Prix.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in en ontvang de laatste nieuwsupdates, artikelen, blogs en evenement notificaties.