Kneppelhout & Korthals ondersteunt revolutionaire wielerstart-up BEAT

BEAT Cycling Club introduceert een revolutionair business model in de wielersport waardoor een wielerteam niet meer afhankelijk is van één of twee sponsorende bedrijven, maar van een clubstructuur met fan- en partner base. Kneppelhout & Korthals herkent de ambitie van BEAT om de gevestigde orde te overstijgen en biedt juridisch advies tijdens de opstartfase.

BEAT reageert op de noodzaak om inkomstenbronnen van de wielersport te veranderen. Afstappen van het huidige verdienmodel, waar 95% van de inkomsten afkomstig is uit sponsorgeld, zal echter de nodige drempels met zich meebrengen. Evert-Karel Ditvoorst, Partner bij Kneppelhout & Korthals: ‘Niemand is er in geslaagd om een dergelijk business model in de wielersport te implementeren. Er zijn geen gebaande paden. Dat geldt voor BEAT, maar dat geldt evengoed voor het juridische deel eromheen. Onze advocaten gaan het komende jaar aan de slag om daar verandering in te brengen.’

Over de menigte heen kijken

Kneppelhout & Korthals herkent zichzelf in de missie van BEAT. Olaf van Haperen, Managing Partner bij Kneppelhout: ‘Als kantoor proberen wij ook over de menigte heen te kijken. Ons vak kent allerlei exclusieve rechten en plichten waardoor het vaak de ivoren toren in wordt geduwd. Als je dat kan relativeren, krijg je de ruimte om je bezig te houden met zaken die belangrijker zijn: de inhoud en je klant. We hebben ons business model en onze cultuur erop aangepast. En dat bevalt heel erg goed. Daarom zijn we ook zo trots dat we bij kunnen dragen aan de revolutie die BEAT probeert te ontketenen.’

Changing the game

Volg de #RoadToBeat: twitter.com/beatcyclingclub / facebook.com/beatcyclingclub

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in en ontvang de laatste nieuwsupdates, artikelen, blogs en evenement notificaties.