[Persbericht] Kneppelhout & Korthals Advocaten / DFDL ontwikkelt Urban Farming in Singapore

Kneppelhout & Korthals Advocaten /DFDL werkt samen in de PIB Urban Farming Partners aan het Urban Farming project in Singapore. Het PIB consortium van Nederlandse bedrijven wordt gesteund door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Op 16 en 17 januari was dit consortium op de Indoor Ag-Con in Singapore met een 3D print van het ontwerp voor de 101 Tower ontworpen door Kuiper Compagnons, een innovatief concept waarin urban farming gecombineerd wordt met kantoorruimte, zonnepanelen en verticale parken. Deze toonaangevende expo staat wereldwijd bekend als dé plaats voor grensverleggende concepten en innovaties binnen de indoor-agriculture.

Zie hieronder het persbericht:

Dutch agriculture sector inspires Singapore in shaping the future of urban farming

During the 3rd annual Indoor AG Con Asia on January 16 – 17 in Singapore, the Netherlands highlighted its strengths in modern indoor agriculture. Concepts in sustainable, smart indoor farming from the Urban Farming Partners attracted visitors’ attention. Its flagship, the 3D printed scale model of the 101 Experience Tower, was an eye catcher. Especially the aspects of production close to the consumer, using high-yield technologies and an integrated food chain approach that increases food security contrast many current practices.

During a presentation on what can Asia’s indoor agriculture industry learn from Holland’s approach, Nienke Gelderloos highlighted the Dutch way of collaboration with clusters and cooperatives, multidisciplinary problem solving and smart solutions around water. Nienke is policy advisor agriculture at the Netherlands embassy in Singapore as well as liaison manager for Urban Farming Partners.

For more information:

Nienke Gelderloos, Liaison Manager Urban Farming Partners and Policy Advisor Agriculture
T: +65 9752 6541
E: nienke.gelderloos@minbuza.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in en ontvang de laatste nieuwsupdates, artikelen, blogs en evenement notificaties.