FMCG & Retail

De meeste producten worden onder een merknaam verkocht. Dit maakt ze herkenbaar. In de meeste gevallen zijn dit Fast Moving Consumer Goods (FMCG) zoals voeding, schoenen, cosmetica of kleding. Maar ook de meer duurzame investeringsgoederen worden onder een merknaam verkocht. Het merk is daarom een waardevol bezit en dat moet worden beschermd.

Let op aansprakelijkheid

Merkfabrikanten zijn samen met de retailers de meest zichtbare en waarde creërende schakel in de keten. Hierdoor bent u vaak de partij die aangesproken wordt als er dingen fout lopen. Het is dus voor u uitermate belangrijk maar ook uw verantwoordelijkheid om uw zaken goed te regelen zodat de aansprakelijkheid dichtgetimmerd is.

Gegevens staan in de cloud

Het ‘world wide web’ is wellicht de belangrijkste ontwikkeling in de wereld van de FMCG en retail. Uw producten uitsluitend offline in uw winkel aanbieden is niet meer van deze tijd. Door de mogelijkheden die internet biedt, kunt u uw producten gemakkelijk online aanbieden. Consequentie hiervan is wel dat de persoons- en concurrentiegegevens ‘op straat’ liggen, beter gezegd: ze bevinden zich ‘in de cloud’. De grenzen wat online wel of niet mag of getolereerd wordt, zijn lang niet altijd voor iedereen duidelijk.

Rots in de branding

De specialisten van onze sector FMCG & retail kennen de online wereld door en door. Zij hebben veel kennis van merken en (internationale) handel. Zij zijn uw rots in de branding bij stressvolle situaties als overnames, claims, boetes en product recalls.

Waarvoor kunt u bij ons terecht?

Onze dienstverlening bestaat uit adviseren, procederen en het maken van contracten op het gebied van:

  • Bescherming van uw merk en innovaties
  • Parallel import en dumping
  • Reclame en marketing claims
  • Kopen en verkopen
  • Samenwerking in de supply chain
  • Datamanagement
  • Mededinging
  • Distributie contracten
  • Aansprakelijkheden
  • Personeel
  • Merkregistratie
  • Doorstarts