Reorganisatie Drieluik - Wat is de rol van HR tijdens strategische veranderingen?


Wanneer het woord ‘reorganisatie’ valt, denkt men meteen dat een ondernemer in financieel zwaar weer verkeert. Dit is echter lang niet altijd het geval. Zo kunnen bijvoorbeeld technologische ontwikkelingen aanleiding vormen de onderneming anders in te richten, met mogelijke gevolgen voor de omvang en opbouw van het personeelsbestand van de ondernemer. Het is daarom voor iedere onderneming van belang helder te hebben wat de mogelijkheden zijn de organisatie anders in te richten. Zodra een ondernemer overweegt (technologische) wijzigingen door te voeren, is het vervolgens van belang zorgvuldig te werk te gaan. De volgende vragen zullen in dat kader de revue passeren:

  • Welke aanpassingen in de onderneming zijn wenselijk?
  • Welke gevolgen heeft dit voor de (personele) organisatie?
  • Welke partijen dienen te worden betrokken in het veranderproces?
  • Op welke wijze dient dit veranderproces te worden ingericht?

Programma

Tijdens drie bijeenkomsten zullen diverse (externe) sprekers ingaan op bovenstaande vragen en in dat kader andere relevante vraagstukken. Zo zal Michiel Dunsbergen, Manager Global Compensation & Benefits van RH Marine Group B.V. (voorheen Imtech Marine Group B.V) zijn ervaringen delen met het doorlopen van een reorganisatietraject. Tevens zal een jurist, afkomstig van de Landelijke afdeling Arbeidsjuridische Dienstverlening van het UWV, nader ingaan op de rol van het UWV bij een reorganisatie. Arnold Birkhoff, advocaat-partner arbeidsrecht bij Kneppelhout & Korthals zal tot slot spreken over zijn ervaringen in het adviseren en begeleiden van grote ondernemingen, waarbij diverse arbeidsrechtelijke aspecten zullen worden belicht.

  1. Drieluik deel 1 – Redenen om de organisatie anders in te richten
  2. Drieluik deel 2 – Ervaringen uit de praktijk
  3. Drieluik deel 3 – Het UWV-traject van A tot Z

Wanneer?

Het evenement vindt plaats in de Willemswerf aan de Boompjes te Rotterdam. De drie bijeenkomsten vinden plaats op 10 november 2016, 24 november 2016 en 8 december 2016 van 16:00 – 17:30 uur, met aansluitend een borrel. Iedere bijeenkomst heeft een eigen thema. Het wordt aangeraden u voor het volledige drieluik in te schrijven, nu de verschillende bijeenkomsten gezamenlijk het volledige traject van verandering in een onderneming beslaan.

Voor wie?

Dit drieluik is voor HR en Legal professionals, alsmede decisionmakers van grotere werkgevers (> 50 werknemers). Inschrijving met acquisitie oogmerk wordt niet gewaardeerd. Wilt u op voorhand situaties met betrekking tot bovenstaande onderwerpen voorleggen waarmee u in de praktijk bent geconfronteerd, dan kan dat uiteraard (desgewenst anoniem). 

Er zijn geen kosten aan deelname verbonden. Indien er geen plaatsen meer beschikbaar zijn, kunt u zich via de contactpagina wenden tot Alexander Briejer of Lisanne den Hollander voor een plek op de reservelijst. 


Meld u aan

  1. * Deze velden zijn verplicht
In-house evenement