Klanttevredenheid

Wij vinden dat wij er alles aan doen om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Vindt u dat ook?

Waarom?

‘Om te kunnen verbeteren met altijd het belang van de klant in het achterhoofd. Dat wij klanttevredenheid voorop stellen is bij Kneppelhout namelijk geen holle leus. Wij vragen klanten op structurele basis wat zij van onze dienstverlening vinden. Zo kunnen wij er alles aan doen onze dienstverlening continu op een hoog niveau te houden. Het houdt ons scherp, maakt ons beter en helpt de klant verder.’

Hoe het werkt?

Dat wij ergens op een bepaalde manier over denken, wil nog niet zeggen dat de klant daar ook zo over denkt. Mogelijk ervaart de klant onze dienstverlening op een heel andere wijze dan wij denken die te leveren. In geval van een enkele zaak ontvangt de klant daarom een vragenlijst na afloop, in geval van een langdurige relatie evalueren we op periodieke basis. 

Waar we naar vragen?

Bijvoorbeeld naar het correct informeren onzerzijds over de voortgang, maar ook naar het nakomen van afspraken en de begrijpelijkheid van het advies en declaraties. Bovenal willen wij natuurlijk weten wat de toegevoegde waarde van ons advies is voor de klant. Kortom, we vragen naar hoe tevreden onze klanten zijn.

Zijn resultaten openbaar?

Sectie arbeidsrecht is eind januari 2016 met een pilot gestart, hun reviews zijn nu volledig openbaar. Implementatie kantoorbreed zal waarschijnlijk eind januari 2017 plaatsvinden. 

Een Stap Meer

Om te blijven verbeteren, leren wij graag van anderen. Daarom lieten wij in 7 weken zeven Rotterdamse ondernemers aan het woord, over hoe zij een stap meer zetten. Zij toonden ons het belang van klantgerichtheid, elk op hun eigen manier. Lees hier de interviews:

Marc Damen – Directeur Diergaarde Blijdorp
Gerard van der Krogt – Managing Director Unilever Food Solutions Nederland
Nanda Schilperoort – Founder NAN
Peter Haagen – Director Client Relations RA Marine
Pedro Peters – Directeur RET
Helly Scholten - Stylist en co-founder van Rotterdam Earthship
Joey de Kruijf  – ‎Maître d’Hôtel Restaurant Parkheuvel

Relevante publicaties:

Advocatenkantoren die het net iets anders doen
- Het Advocatenblad

De stem van de cliënt – Klanttevredenheid als kernwaarde 
- Het Advocatenblad

Ook advocatuur stelt Voice of the Customer aan 
- Customer First Magazine

Kneppelhout publiceert ongecensureerde klantreviews
- Het Advocatenblad

Kneppelhout & Korthals: meer dan een klantgericht kantoor
- GrowthQuarterly Magazine